Receta roscón de reyes


Aquest any els Nadals m'han passat volant. El 10 de Desembre va ser l'aniversari de l'Eudald i em vaig passar el pont cuinant i planificant. Aquestes últimes setmanes a la consulta hem tingut molta feina i no sé com, ja hem passat el Nadal. I tots els post que volia penjar, s'han quedat en el "volia" així que espero tenir més temps l'any que ve. 
De moment, un dels post que no podia faltar era el del tortell de reis. Des de que el faig, ja no en comprem a casa, perquè aquest compleix àmpliament les expectatives. Aquesta recepta no recordo d'on la vaig treure però m'agrada perquè és relativament senzilla, només has de tenir paciència amb els temps de repòs. Dit això, m'encanta el gust d'aquesta massa. També el podeu farcir, jo quasi sempre el farceixo de crema pastelera perquè a casa ens xifla. Podeu variar la decoració, hi podeu posar un altre tipus de sucre, fruita... Una cosa que us recomano és que amb aquesta quantitat de massa surt un tortell molt gran i ample i això fa que quedi molta molla i que acabeu posant kilos de farcit. Això que jo dividiria la massa en dues parts i faria dos tortells. Apa doncs, que encara esteu a temps!
RECEPTA TORTELL DE REIS
 Ingredients: 
650 gr de farina de força 
250 ml de llet tèbia 
25-30 gr de llevat fresc 
120 gr de sucre 
120 gr de mantega desfeta 
2 ous + 1 ou per pintar 
1 polsim de sal 
15 ml de d'aigua de tarongina 
ratlladura d'una taronja i una llimona 
ametlles laminades 
sucre perlat
 Agafem una part de la llet tèbia i hi dissolem el llevat fresc amb 3 cullerades de farina i tapem hermèticament durant uns 15 minuts. Jo ho vaig fer en un tupper dels de tota la vida. Vigileu alhora d'escalfar la llet perquè si us passeu, inactiveu l'efecte del llevat. 
En un bol hi posem la farina, el sucre, la sal, les ratlladures, la llet, els ous, la massa del tuper, l'aigua de tarongina i finalment la mantega desfeta. Amasem. Jo ho faig uns 15 minuts a velocitat 2, amb el ganxo de la Kitchen Aid. Un cop amassat ho posem en un bol, tapat amb un drap en un lloc càlid, sense corrents d'aire i ho deixem reposar dues hores. La massa ha de doblar el volum. 
Passat aquest temps, fem un forat al mig de la massa i anem fent-lo gran, mentre agafa forma de tortell. El forat del mig ha de quedar força gran perquè sinó, amb el repòs i elfornejat s'unirà tot. El deixem reposar una hora, haurà augmentat el seu volum. 
El pintem amb ou batut i el decorem com vulguem. Ja podeu posar al forn uns 15 minuts a 180ºC, però tot depèn de la mida que hagueu fet del tortell. Vinga, doncs si us animeu ja em direu què tal us ha sortit!! 





  1.  
  2. Este año las Navidades me han pasado volando. El 10 de Diciembre fue el cumpleaños de Eudald y me pasé el puente cocinando y planificando. Estas últimas semanas hemos tenido mucho trabajo en la consulta y no sé cómo, ya hemos pasado la Navidad. Y todos los post que quería colgar, se han quedado en el "quería" así que espero tener más tiempo el próximo año. De momento, uno de los post que no podía faltar era el del roscón de reyes. Desde que lo uso, ya no compramos en casa, porque este cumple ampliamente las expectativas. 
  3. Esta receta no recuerdo de dónde la saqué pero me gusta porque es relativamente sencilla, sólo debes tener paciencia con los tiempos de reposo. Dicho esto, me encanta el sabor de esta masa. También podéis rellenar, yo casi siempre lo relleno de crema pastelera porque en casa nos encanta. Puede variar la decoración, podéis poner otro tipo de azúcar, fruta ... 
  4. Algo que os recomiendo es que con esta cantidad de masa sale un roscón muy grande y ancho y eso hace que quede mucha miga y que acabamos poniendo kilos de relleno. Así que yo dividiría la masa en dos partes y haría dos roscones. Ale pues, que todavía estáis a tiempo! 
  5.  
  6. RECETA ROSCON DE REYES 
  7. Ingredientes: 
  8. 650 gr de harina de fuerza 
  9. 250 ml de leche tibia 
  10. 25-30 gr de levadura fresca 
  11. 120 gr de azúcar 
  12. 120 gr de mantequilla derretida 
  13. 2 huevos + 1 huevo para pintar 
  14. 1 pizca de sal 
  15. 15 ml de de agua de azahar 
  16. ralladura de una naranja y un limón 
  17. almendras laminadas 
  18. azúcar perlado 
  19. Tomamos una parte de la leche tibia y disolvemos la levadura fresca con 3 cucharadas de harina y tapamos herméticamente durante unos 15 minutos. Yo lo hice en un tupper de los de toda la vida. Vigilamos a la hora de calentar la leche porque si se pasa, inactiva el efecto de la levadura. 
  20. En un bol ponemos la harina, el azúcar, la sal, las ralladuras, la leche, los huevos, la masa del tuper, el agua de azahar y finalmente la mantequilla derretida. Amasamos. Yo lo hago unos 15 minutos a velocidad 2, con el gancho de la Kitchen Aid. Una vez amasado lo ponemos en un bol, tapado con un paño en un lugar cálido, sin corrientes de aire y lo dejamos reposar dos horas. La masa debe doblar el volumen. 
  21. Pasado este tiempo, hacemos un agujero en medio de la masa y vamos haciéndolo grande, mientras coge forma de rosco. El agujero del medio debe quedar bastante grande porque sino, con el reposo y el horneado se unirá todo. Lo dejamos reposar una hora, habrá aumentado su volumen. 
  22. Lo pintamos con huevo batido y lo decoramos como queramos. 
  23. Ya lo podemos poner en el horno unos 15 minutos a 180ºC, pero todo depende del tamaño que hayamos hecho del roscón. Ale, pues si os animáis ya me diréis qué tal os ha salido !!

Comentarios