Aceite de especias


Fa molts anys que conec al meu marit i fa quasi els mateixos anys que conec una cosa seva. No sé si en altres cases n'hi ha, en la meva no. I suposo que també hi ha moltes varietats del tema; a mi la d'ell m'encanta. Estic parlant del seu oli. Segons m'explica ell, a casa seva sempre s'ha fet, i no recorda la vida sense aquest pot de varietat d'oli a la taula. 
Quan vam anar a viure junts, vam anar ell, jo i una ampolla d'aquest oli cortesia de la meva sogra. I reconec que m'he tornat addicta a ell. De fet, ho deu ser d'addictiu perquè també en fa un a la feina que vola! 
Aquest oli el podeu posar on vulgueu i quan vulgueu. A mi m'encanta a sobre el pa amb tomàquet perquè li dóna un bust diferent sense alterar-lo massa. També es pot posar a les amanides, a la verdura al vapor... Així que he pensat que estaria genial compartir la recepta amb vosaltres. Ja us dic que segurament molts de vosaltres en feu i són totalment diferents. 
No dubteu en fer-me arribar la recepta del que feu vosaltres que així també podem provar cosetes! 


COM ES FA?
Abans de posar els ingredients, heu d'aconseguir una ampolla de vidre que us agradi. La de la foto per exemple, és de Cardú. Quan l'acabeu (preneu-vos-ho en calma) la renteu bé i ja està llesta per usar. Foradeu el suro i hi poseu el surtidor. El podeu comprar en ferreteries o als xinos també. 

INGREDIENTS DE L'OLI 
Oli 
Boles de pebre 
Romaní 
Farigola 
Nyores 
Caiena (en funció de com es vulgui de picant) 

Heu d'omplir l'ampolla amb els ingredients i posteriorment cobrir-los amb oli. Penseu que heu d'anar omplint conforme es gasta però si el consumiu molt sovint i per tant renovant, acabarà sense sabor. Per tant si sou dels que devoreu l'oli, estaria bé tenir dues ampolles així una va agafant el gustet mentre us acabeu l'altra. 

 NOTES: les herbes han d'estar seques a l'hora de posar-les. 

  1.  
  2.  
  3.  
  4.  
  5.  
  6.  
  7.  
  8.  
  9. Hace muchos años que conozco a mi marido y hace casi los mismos años que conozco algo suyo. No sé si en otras casas habrá, desde luego en la mía no. Y supongo que también hay muchas variedades del tema; a mí la de él me encanta. Estoy hablando de su aceite. Según me cuenta él, en su casa siempre se ha hecho, y no recuerda la vida sin este bote de variedad de aceite en la mesa. 
  10. Cuando fuimos a vivir juntos, fuimos él, yo y una botella de este aceite cortesía de mi suegra. Y reconozco que me he vuelto adicta a él. De hecho, debe ser adictivo porque también hay uno en el trabajo que vuela! 
  11. Este aceite lo puedes poner donde quieras y cuando quieras. A mí me encanta sobre el pan con tomate porque le da un gusto diferente sin alterarlo demasiado. También se puede poner en las ensaladas, en la verdura al vapor ... Así que he pensado que estaría genial compartir la receta con vosotros. Ya os digo que seguramente muchos de vosotros la hagáis y son totalmente diferentes. 
  12. No dudéis en hacerme llegar la receta de lo que hacéis vosotros que así también podemos probar cositas! 
  13.  
  14. COMO SE HACE?
  15. Antes de poner los ingredientes, debemos conseguir una botella de vidrio que os guste. La de la foto por ejemplo, es de Cardú. Cuando la terminéis (tomaos esto con calma) la laváis bien y ya está lista para usar. Agujeread el corcho y colocad el surtidor. Lo podéis comprar en ferreterías o los chinos también. 
  16.  
  17. INGREDIENTES DEL ACEITE:
  18. Aceite 
  19. Bolas de pimienta 
  20. Romero 
  21. Tomillo 
  22. Ñoras 
  23. Cayena (en función de cómo se quiera de picante) 
  24. Debemos rellenar la botella con los ingredientes y posteriormente cubrirlos con aceite. Pensad que debemos ir llenando conforme se gasta pero si se consume muy a menudo y por tanto renovando, acabará sin sabor. Por lo tanto si sois de los que devoráis el aceite, estaría bien tener dos botellas, así una va cogiendo saborcito mientras os zampáis la otra. 
  25.  
  26. NOTAS: las hierbas deben estar secas cuando las pongáis.

Comentarios