Tortilla de escarola


Mai he cregut en els capritxos de l'embaràs. De fet, amb el tema de menjar, tota la vida he estat "cabezona", embarassada o no, sobretot amb el dolç. Amb el primer embaràs, doncs vaig seguir igual que sempre, només que amb moltíssima més gana. Una gana inacabable, implacable i que em feia menjar a tota hora. Però amb aquest segon embaràs començo a pensar que potser sí que existeixen els anomenats capritxos, sinó no entenc com porto 22 setmanes menjant amanides de ruca y canonges, gambes y últimament escarola. Aquesta última mai ha estat un vegetal que m'agradés, casi que podria dir que l'evitava.
 Doncs no em pregunteu, però casi cada dia faig amanida d'escarola, en tinc la nevera plena amb reserves i Ferran el pobre, ja té cara de vegetal. El cas és que la verduleria on vaig és de confiança i tot i que tenen gènere que no és seu, en tenen molt d'altre que sí ho és. Així que vaig comprar unes escaroles recent collides, que encara feien olor a terra, enormes. 
Em pregunta el verduler si em neteja les fulles verdes externes o les vull. 
- Perquè les hauria de voler? 
- Doncs perquè se'n poden fer receptes per aprofitar-les. 
Finalment les vaig agafar i vaig començar a investigar què en podia fer. I en va sortir aquest meravellosa truita. De veritat que us sorprendrà moltíssim, és saborosa, exquisida i fina, a més de molt sana. Crec que ha estat el meu descobriment culinari de l'any (i això que només estem al Gener). A Ferran li ha encantat i al peque també ha fet el seu petit tast amb resultats força positius. Aquí us deixo la recepta! 
TRUITA D'ESCAROLA 
Per a dues persones 
INGREDIENTS: 
- Cinc fulles d'escarola grans (aproximadament) 
- Mitja ceba mitjana 
- 2 ous 
- Oli
 - Sal* 

 En primer lloc sofregim la ceba, lentament. Afegim l'escarola i sofregim fins que veiem que baixa el seu volum i tot s'integra. En un plat batem els ous i afegim l'escarola i la ceba i la sal. Posem en una paella i fem com una truita normal. 

 *Si voleu que en mengin els vostres petits, recordeu que no hi heu de posar sal. Espero que us agradi tant com a nosaltres! 





  1. Nunca he creído en los caprichos del embarazo. De hecho, con el tema de comida, toda la vida he sido "cabezona", embarazada o no, sobre todo con el dulce. Con el primer embarazo, pues seguí igual que siempre, sólo que con muchísima más hambre. Un apetito interminable, implacable y que me hacía comer a todas horas. Pero con este segundo embarazo empiezo a pensar que quizá sí que existen los llamados caprichos, sino no entiendo como llevo 22 semanas comiendo ensaladas de rúcula y canónigos, gambas y últimamente escarola. Esta última nunca ha sido un vegetal que me gustara, casi que podría decir que la evitaba. 
  2. Pues no me preguntéis, pero casi todos los días hago ensalada de escarola, tengo la nevera llena con reservas y Ferran el pobre, ya tiene cara de vegetal. El caso es que la verdulería donde voy es de confianza y aunque tienen género que no es suyo, tienen mucho otro que sí lo es. Así que compré unas escarolas recién recolectadas, que aún olían a tierra, enormes. 
  3. Me pregunta el verdulero si me limpia las hojas verdes externas o las quiero. 
  4. - Para que las debería querer? 
  5. - Pues porque se pueden hacer recetas para aprovecharlas. 
  6. Finalmente las cogí y empecé a investigar qué podía hacer. Y salió este maravillosa tortilla. De verdad que os sorprenderá muchísimo, es sabrosa, exquisita y fina, además de muy sana. Creo que ha sido mi descubrimiento culinario del año (y eso que sólo estamos en enero). A Ferran le ha encantado y el peque también ha hecho una cata con resultados bastante positivos. Aquí os dejo la receta!  
  7.  
  8. TORTILLA DE ESCAROLA 
  9. Para dos personas 
  10. INGREDIENTES: 
  11. - Cinco hojas de escarola grandes (aproximadamente) 
  12. - Media cebolla mediana 
  13. - 2 huevos 
  14. - Aceite 
  15. - Sal * 
  16. En primer lugar sofreímos la cebolla, lentamente. Añadimos la escarola y sofreímos hasta que vemos que baja su volumen y todo se integra. En un plato batimos los huevos y añadimos la escarola y la cebolla y la sal. Ponemos en una sartén y hacemos como una tortilla normal. 
  17.  * Si quieres que coma tu pequeño, recuerda que no debes poner sal. Espero que os guste tanto como a nosotros!

Comentarios